mandag den 2. januar 2012

DIY - WANNABE ZARAH VOIGHT - Ida-Marie


Da jeg den anden dag var i Odense, kom jeg ikke hjem med en buksedragt.. den var desværre ikke tilbage i sort :/ I stedet var jeg en tur forbi Panduro hobby og Smyks, hvor jeg købte ind til at lave disse øreringe som er inspireret at Zarah Voight. De materialer jeg købte, kan også købes på butikkernes webshops.

På billedet ovenover er de ting som jeg brugte. De sorte ark er krympeplast, som jeg købte i Panduro hobby. Det er faktisk ret sjovt at arbejde med. Derudover købte jeg en  kæde, øreringe og øskner (de små ringe, som forbinder kæde med krympeplast)  i Smyks.

How to do:
- Først tegnes trekanterne på bagsiden af krympeplastet. Krympeplast formindskes 3 gange, så det er vigtigt at tage høje for det. Mine trekanter blev 5 * 4,5 * 4,5cm. De to huller laves med en hulmaskine.

- Nu skal krympeplasten i ovnen.. det er vigtigt at ovnen er 175° varm . Læg trekanterne på et stykke bagepapir og hold øje med dem for det går hurtigt. Så snart trekanterne ligger stille igen, tages de ud af ovnen. Hvis de ikke er helt flade kan man beklæde en bog med sølvpapir og presse den ned på trekanterne... men det skal være med det samme, for de bliver hurtigt kolde. De kan til en hver tid opvarmes igen, så hvis de ikke er blevet helt lige, så opvarm dem en ekstra gang.

- Nu er trekanterne færdige, og kæderne sættes på med øsknerne. Til sidst sættes øreringene på bagsiden af øreringen med lidt sekundlim.

Jeg synes selv mine øreringe blev rigtig flotte og vil snart prøve at lave nogle i andre former...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar